Grafički dizajn predstavlja kreativni proces gde se izrađuju vizuelna rešenja u štampanom ili digitalnom obliku. Reč je o vizuelnom prikazu koji se zasniva na kombinaciji slike i teksta. Kako radovi imaju pre svega komercijalnu upotrebu, veoma je važno znati ko je ciljna grupa i šta je marketinški cilj. Ovim poslom se bave grafički dizajneri, od kojih se očekuje da poseduju određena tehnička znanja, ali pre svega talenat. Da bi se uspešno bavili ovim poslom, dizajneri moraju da znaju kako da koriste grafičke elemente i da umeju da se uklope u zadatu estetiku poštujući principe medija za koji rade.
Za svaki posao traže se različita umeća i kvalifikacije.
Odgovornosti | Sposobnosti |
Praćenje svetskih i domaćih trendova i modernih dostignuća dizajna | Kreativnost |
Praćenje potreba tržišta | Preciznost u radu |
Stalno informisanje | Postojan smisao za tehničke probleme i prostorne odnose |
Stalno usavršavanje | Poznavanje računarskih programa u oblasti dizajna |
Postoje različite vrste grafičkog dizajna, to su: sajtove, baneri, newsletteri, e-knjige, infografici i jos mnogo toga.